Pinterest angaria $100 Milhões em Financiamento

24 Maio

A rede social Pinterest angariou, a semana passada, um financiamento de $100 milhões pelo gigante Japonês Rakuten (o maior site de comércio electrónico do Japão), tal como anunciado pelo próprio site em Press-Release.

Na lista de atuais investidores no Pinterest  estão, ainda,  incluidos nomes como Andreessen Horowitz, Bessemer Venture Partners and FirstMark Capital, bem como muitos outros Angels. Este grupo avaliou a rede social de partilha em $200 milhões em Outubro passado, tendo sido já avançados valores na ordem de $1 Bilião para o valor atual do site que tinha angariado até à data $37,5 milhões.

Esta parceria com a Rakuten poderá abrir as portas do Pinterest na Ásia. A startup, que ainda está numa fase beta de funcionamento apenas por convite, tem visto os seus números crescer rapidamente nos Estados Unidos, sendo já a rede social #3, mas pouco além fronteiras. Entretanto vão aparecendo inúmeros clones.

O Pinterest tem deixado o seu modelo de negócio indefinido, pelo menos publicamente… ainda assim parece gerar um grande potencial de retorno uma vez que já está a gerar receitas para algumas empresas de comércio eletrónico

RAKUTEN’S PRESS RELEASE

Rakuten Leads Investment In Pinterest 

Global social commerce pioneer takes stake in online sharing service

TOKYO, May 17, 2012 – Rakuten, one of the world’s largest online marketplaces, today announced that it is leading a $100M investment in Pinterest, with participation from existing investors Andreessen Horowitz, Bessemer Venture Partners, and FirstMark Capital, as well as a number of angel investors.

The funding will allow Pinterest to continue improving its service and expanding its community globally. The investment also marks the start of a strategic partnership between Rakuten and Pinterest to help expand in Japan and into Rakuten’s 17 other global markets.

Hiroshi Mikitani, CEO of Rakuten said: “While some may see e-commerce as a straightforward vending machine-like experience, we believe it is a living process where both retailers and consumers can communicate, discover, and curate to make the experience more entertaining. We see tremendous synergies between Pinterest’s vision and Rakuten’s model for e-commerce. Rakuten looks forward to introducing Pinterest to the Japanese market as well as other markets around the world.”

Ben Silbermann, co-founder and CEO of Pinterest, said: “Our goal is to help people discover things they love, by connecting people through their shared interests. Bringing Rakuten on board gives us an amazing opportunity to move a step closer to this goal.”

Rakuten ranks among the top 10 internet companies in the world. Among its numerous online properties, its flagship B2B2C (business-to-business-to-consumer) model e-commerce site Rakuten Ichiba is the largest e-commerce site in Japan and among the world’s largest by sales. Its global presence has been reinforced through the acquisitions of leading online marketplaces Buy.com (US), Priceminister (France), Ikeda (now Rakuten Brasil), Tradoria (now Rakuten Deutschland) and Play.com (UK), and investments in Ozon.ru and AHA Life. Whereas other marketplaces may compete directly with sellers, Rakuten’s model seeks to empower merchants to deliver Omotenashi, a Japanese high service mindset, which helps sellers create lasting relationships with customers.

Fontes: allthingsd, mashable, Rakuten

Let's Comentar, please!!!

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: